Pro účely udržitelnosti pracovních míst v regionu je dle našeho názoru třeba pracovat se stávajícím lidským potenciálem, napomáhat v jeho rozvoji.
Proto Poradenské centrum jako know-how vyhotovilo plán pro zjištění spokojenosti zaměstnanců, jako orientační podklad pro analýzu aktuální nálady stávajících zaměstnanců. Reprezentativní informace o efektivitě a potřebách personálního řízení, i o směrech, kterým je v budoucnu třeba věnovat větší pozornost.
Jako dalším krokem by bylo provedení detailního rozboru výstupů z dotazníkového šetření zaměstnanců.
Informace získané tímto způsobem by se měly periodicky stávat součástí objektivní základny pro další úvahy o systému řízení lidských zdrojů.
Dotazování umožňuje upozornit firmu také na nová témata personálního řízení.
Po obsahové stránce stojí v popředí těchto kvalitativních průzkumů zpravidla následující témata: spokojenost a motivace pracovníků, informovanost o vývoji a chodu firmy, důvěra/identifikace s firmou, ochota pracovníků ke změnám, podniková kultura, manažerský styl, budoucí úkoly/těžiště řízení lidských zdrojů, kvalita řízení lidských zdrojů (servis, kompetence, vycházení vstříc potřebám zákazníků).
Personální audit jako podpora udržitelnosti pracovních míst:
Základním cílem auditu lidských zdrojů podniku je posoudit, nakolik schopnosti a předpoklady osob, především osob v řídících funkcích, přispívají k plnění výkonových a dalších cílů organizace a nevytvářejí tak, ať již z krátkodobého nebo dlouhodobějšího hlediska, pro podnik personální rizika.
Nejčastější Dopady personálního auditu v praxi:
Kroky pro zjištění aktuální nálady zaměstnanců: